my bufday

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 8 August 2012

Dia ~

Haippp... adess dah lame ase x update bl0g neyh , hmmm... agak bz skg neyh , yea la bila dh kje mna sempat nk update... dari entry yang lepas ika ade cite pasal PJJ ~ percintaan jarak jauh... dh lame entry tuh... ade kalau k0rang review balek.. its about LELAKI.. se0rang lelaki...

0keyh , ika penah ceta kan lelaki neyh kje TUDM, Subang ~ dan kte0wang penah kapel dh clash.. ika jgk penah clash dgn dye sbb dye ade pempuan laen... dalam entry yg lepas ika ade ceta kenape ika clash ngn dye... and now , he looking for me an said really sorry , n for sure ika akan maafkan dye.. sbb hati wanita ini tersangatlah lembut dan memudah memaafkan , dalam hati agar dye x ulang balek ape yang penah dye wat dulu... yes ! ika admit memang kte0wang jauh , tapi jauh bukan penghalan untuk kami terus berkawan... biarlah jauh dimata janji dekat dihatikan... hihhihihi..

220811 ---> 22082012 ~ annivesary kte0wang pertama.. mudah - mudahan ade jodoh diantara kami..

Ya Allah , jika dye milikku Kau dekatkanlah hati ku dengan hatinya , jika dia bukan milikku jauhkanlah hatiku dengan ketentuanMu.. sesungguhnya aku redha dengan apa yang ditentukan olehNya

awak ~ MOHD SUHASMAWI BIN ISMAIL

walaupun kite jauh , saya nk awak tahu yang saya sangat syg kn awak , dan saya harap awak xkan ulang balek kesilapan yang penah awak buat . saya maafkan awak sbb saya tahu manusia mane yang xpernah buat silap  dalam hidup.. dan jadikan kesilapan sbagai dugaan untuk masa depan kita.. dan saya nk awak sentiasa disisi saya setiap masa diwaktu susah dan senang kita...

sayang ~ appy annivesary yang pertama ! mish y0u !! sm0ga berkekalan sepertimana yang kita impikan ~ jangan kecewakan hati sayang lagi... :)

Saturday, 4 August 2012

salam ramadhan ~

salam ramadhan buat semua readers ~ hihihii...
k0rang sedar x skg dah 14 ramadhan bermakna lagi 14 hari kita raye !! yewpie ! 
bersyukur kepada Tuhan masih diberi kesempatan untuk menyambut ramadhan taun neyh ~
taun neyh ingt boleyh la berpuasa dengan family... hurrmmm , rupa2nya same je dengan 3 taun lepas , berpuasa dirantauan.. hihii.. tercampak aku dibumi kulim mencari rezeki...

exactly , abes belajar , aku terus dpt keje kt kulim sbagai account clerk kt R&Z Cosmetics , keje biase2 je tapi bleyh nk hidupkan.. gaji p0n ok ja.. boleyh la.. d0k asrama , hihihi balik zaman poli sem 1 d0k asrama .. hihihi.. tapi asrama nie bebas la.. xde la mcm d0k kt p0li dulu.. kalau cam tu jenuh la.. hehehe

 aku dh keje kt cni dh nk masuk bulan 3... sebenarnya bile dh cukup 3 bulan aku keje kt cni bru aku konfem permanent staff.. hopefully aku dpt la permanent staff.. keje kt cni relex jew , tapi mcm2 dugaan yang aku hadapi... hihihi.. xpe , anggap je dugaan masa keje... dulu masa blajar p0n byk dugaan jugak kan.. rintangan untuk kita terus maju dalam kehidupan... dan kehidupan mesti diteruskan.. anggap ni semua cabaran menempuh hari2 yang mendatang ~

jum buke puasa !!

Saturday, 16 June 2012

pejam celik , da 3 ta0n !

salam dan assalamualaikum ! rasenya dh lame sangat tak update bl0gkan... hihii... saja ja malas nak update, sebab malas nk taip... malas sangat asa tangan nie, nk taip2 neyh....

0k skg nak ceta dh lama kan xceta pasai Iqa kan.... hurrmm , xpe, iqa ceta satu2 k.. ahahah.. bajet cam byk ceta ja kan... pdahal xde ceta apa p0n kan...

1st, iqa dah habes belajar !! yeaapieee ! gembiranya hati Tuhan ja yang taw...yeala kan x payah nk pikir benda2 yang serabut, b0leyh wat bebai cek oii kalu benda yang serabut neyh... hahaha... xyah nk pk kuiz, test, assginment... bnyk sgt kje nk kene buat..
tapi skg Alhamdulilillah da habes ! sesungguhnya hati ni terlalu gembira dan tersangatlah suke ! hikhik

n0w , sebulan dah habehs belajar.. jadi penganggur terhebat dalam rumah... wat mase skg nie nk rehat dulu la.. xnk kje lagi.. rehatkan 0tak... kang kje mengadap akaun lagi.. hari2 akaun.. dan jemu ase.. akaun2... n0mbor2.. tu jew.. heheh...

0k , st0p skang nk g mandi... hihihi~

Thursday, 1 March 2012

unlimited !!

assalamualaikum.. n0w my entry adalah KAWAN !!

KAWaN ~~ dya la racun dya la penawar.. tapi KAU ? !!

maaf kau dh melampau and t00 much..

cam ney kesahnya... 'dia' kawan aku... sblum nie p0n aku ade cite pasal dya kt entry aku.. tapi pasal dya nun kawan dya..

maybe kau nie punca masalah k0t.. aku xkesah la kal0 kau nk guna lappy aku tapi kau h0rmat ar bile aku ade depan kau , kau buat lappy aku ni mcam kau punyew je an.. f0r ur inf0 , sumpah aku xsuka 0wg guna barang2 aku wat mcm hak sendiri , tapi kau da melampau ! aku xpenah cakap sbb aku pk kan kau adalah kawan , aku pk kan aty dan perasaan kau.. sbb aku tak nak kau ngn aku bermasam muka pasal bnda neyh... maaf k kawan..

ary tu , aku dh x tahan sangat aku kt depan mata k0 wat b0d0h jew an , s0k aku tukaq passw0rd lappy.. dlm aty , lapt0p kau , kau simpan !!

mmg aku saket aty giler , k0 bukak tweet aku , aku da bg guna tu hargai la , nie x lain pulak yang kau buat.. tu privasi aku la babi !! dh tgk xpew ar perlu ke k0 nk c0ly tweet aku letak kt fb kau.. terasa la shial !! dah guna barang aku k0 wat cam x bersalah jew an..

hahah ! manusia x kenang budi mcm kau ar ! kau bile ade masalah bawu kau carik aku , bila kau senang , kau appy dengan kawan kau uw si FA uw.. aku at sebelah un kau x nampak.. dan skang pergi mamp0s ar k0 ngn kawan2 kau kay ! pas ney k0 xyah carik agy ~ ade masalah kau selesai kanlah yew ngn kawan2 kau !! mmg aku takk MAAFKAN kau !! lagi aku bg muka lagi kau melampau !!

tapi ~ aku nak kau tahu , kau ingt lah yea bila kau ade masalah sape yang t0l0ng kau , bila kau gaduh ngn FA sape yang ade dengan kau , sape yang nasihat kau.. kal0 k0 nk tahu bdk2 umah p0n sbnarnye x bape suka an k0 , tapi sape yang backup kasi kau d0k cni .. aku menyesal gile.. kal0 la dari dulu aku ta0 k0 cam neyh.. mmg aku wat xta0 je.. sbb masa dulu aku pk kan kau adalah KAWAN dan kawan akan bantu kawan , bila kawan dalam kesusahan.. tapi kau bile kau senang kau lupa KAWAN ~~ orang mcm kau xlayah dibuat kawan...

dan aku nk kau tahu , aku bleyh hidup xde kawan macam kau !!

salammmmm.....

Saturday, 25 February 2012


assalamualaikum ,
dah lame ase x update bl0g neyh.. bkn ape , xde la bz sangat... juz malas nk taip jewk...
n0w ika nk cita pasal 'dia' ase nye cukup lau k0wang kenal dia dengan 'dia' xperlu la tahu sape dia k.. exactly dy my ex bf... boipren masa kt p0li.. masa tu bawu aku bawu sem 2 , dia sem 1.. mknanye aku ni seni0r dye la.. cewaaahhh seni0r beb ! ahahah

dia , aku knal dari sem satu , maknenya dh 3 tahun kte0wang kenal.. tapi masa tu ikut kan hati.. heheh... aku knal dya melalui mmbe aku , dye rumate mmbe aku... masu tuh ari jadi aku.. 16hb 3 2010.. bila bfday ni kan k0l free.. aku masa tu single , mane ade pkwe.. heheh.. bawu masuk p0li kan mlas la nk pk pkwe2 neyh.. ahah.. kte0wang2 gayut2.. dan abes mxis , celcom plak.. heheh... smpai la aku tahu bfday dy 21hb 2 2010.. kte0ang tukar2 hadiah.. masa tu tgh cuti midsem.. heheh... dye hensem sangat mase tuh., malas la nk puji.. kan kembang plak dye... heheh... smpai la kte0ang msg2 k0l2.. semakin ari semakin rapat.. 21hb 3 2010 kte0ang declare kapel..

dalam masa setahun byk dugaan yang kte0wang lalui.. banyak sangat ! masing2 baru nk blajar kenal aty budi kan.. dya baik sangat , terlalu baek untuk aku... caring , l0ving ,.. aku sendri penah pergi umah dye... pk la kan smpai sangg0p bawak aku jmpa mak ngn ayah dya... mmg masa tu dya terlalu sayangkan aku..
satu malam selepas raya tahun 2010 , aku ase aku xbleyh nk teruskan hubungan dgn dye.. dye tersangat lah baek... baek sangat.. aku mintak putus.. kte0wang smpaii situ je tapi sumpah ! aku xpenah tng0k lelaki sanggup menangis untuk aku.. heheh.. k0wang mesti nk tgk dye kan...


ni lah dye , mase nie kte0ang pergi upt0wn kt bandar perda.. time ni sweet sangat.. tapi masa skjap je... kte0wang ptus , dan terus diam.. ya , aku ngaku mmg salah aku , c0z aku yang mintak ptus masa tu , aku xnak dya menyesal kawan dengan aku.. aku neyh ase terlalu jahat disisi dye... hurmm... sampai lah awai tahun 2011 aku kna balik al0r star sbb aku practikal.. hurmm dalam hati sedeyh sangat nk tinggalkan dye.. lepaih pada tu , dalam bulan 2 dya dapat training p0lis dekat kuching , sarawak.. sedeyh sangat... jauh ! tapi xpe sabar..

setahun , setahun aku tunggu dye.. dya balik bulan 7 cuti kjap jew then kena mula keja .naseb baik dya dpt KL jew.. dekat la jugak kan.. kte0wang jumpa kejap je malam tu.. rindu sangat malam tu.. sumpah !! rindu giler !!

sampai skang tahun 2012 ~ 21hb 3 2012
annivesary kte0ang yang ke 3
ntah dya ingat ke tidak , tapi sape lah aku dalam hati dye kan.. banyak sangat lukakan hati dye.. tapi percaya masa tu xde niat pun aku nk lukakan hati dye.. keputusan aku malam tu hanyalah mengikut em0si dan perasaan yang terlalu marah.. tapi skrang dya dh bayak berubah , perubaha yang terlalu drastic sehinggakan aku sendri x b0leyh nk ikut rentak dya..
aku xtao same ade dya pempuan lain ataupun tidak.. tapi aku nk dye tahu yang menyesalh , yang nk semula dya kembali dalam hidup aku sperti dulu..
tapi adakah dy pham isi hati aku , hati dan perasaan aku !
tiada penggati dye didalam hati aku...

CINTA apabila kita dapat menerima sese0rang itu seadanya !!

dan aku terima dya seadanya...