my bufday

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, 10 December 2011

P.J.J ~ percintaan jarak ja0h..

assalamualikum t0 all... dh lame an iqa xupdate bl0g..hihihih..xtaw nk update ape sbnarnyew...cb0k nun fb jewk skang neyh...hehe.. pape x lupa gak ngn bl0g kesayangan iqa neyh..kdg2 bile ade free,ade mase..iqa update larh.. N0w,.h0ws y0ur life?? amacam? sehat2 kew...ahahah...
t0day~back t0 our title "percintaan jarak jauh"

serius skang neyh aku ta caya percintaan jarak jauh...xtaw kenapa... cite dya cam neyh la...
aku da kenal bdk neyh melalui FB.. d0k KL... mmg best ar kwn2 ngn dye... 22.08.2011 aku kenai dya tarikh tu kami mula rapat... keje asakar at subang,KL lau x silap aku larh... kami kawan,kawan cam biasa ja.. chatting~texting~calling tapi kadang2 mmg aku x caya at dya neyh.. lelaki an,bila jauh2 neyh..paham2 jew lah...sampai la suatu malam.............
22.10.11~jatuhnya air mata aku sbb dya...sedeyhnya hati... k0l2 pmpuan jawap...

pempuan : k0 sape?? nak ape k0l org mlm2...
iqa : k0 sape haa...yang k0 jawap f0n dye pehal..
pempuan : lantak aku ar,ko nak ape! (tengking)
iqa : aku nk cakap dengan tuan punya f0n...
pempuan : nk wat pa ngn dya...dya tid0..
iqa : k0 sape?? k0 wat pe umah jantan malam2 neyh,,agak2 ar!
pempuan : lantak ar,.pedulik ape aku...k0 sape?
iqa : k0 bg f0n at dye,.aku nk ckp ngn dye..
dye : yea......
iqa :awak kt mna ?? dengan sape??
dye : at umah.. mmbe..
iqa : mmbe 0tak kau!! malam2 d0k umah kau laki pempuan wat bende!!
dye : awek....knape??
iqa : 0k,gudnite...

seriusly aku tersentap dan terus letak..hurmm..susah an nak caya percintaan jarak jauh...
and n0w.. he find 0f me again f0r what,dun kn0w,,, saketnya hati pasai malam tu p0n x hilang agy.... hanya 1 ungkapan ja yang dye bleyh katakan "saya mintak maaf" itu adek saya p0n bleyh..hati saya???
lelaki.,lagi bagi peluang lagi dya naek kepala... untuk yang terbaek kte0wang kawan..dan sekarang 1 masalah yang saya xbleyh terima... maafkan saya... susah hati saya terima kenyataan inin...
saya d0akan awak bahagia.. mybe saya bukan untuk awak.. jaga lah dye sebaek mungkin..dan saya harap kite bleyh terus berkawan dan x lebeyh... awak jaga diri bebaik yew... jangan nakal2.. saya nak awak tau,.saya gembira kenal dengan awak. walaupun kta hanya P.J.J.. awak, awak jaga dya baik2 k...jangan abaikan dya k...dye perlu kan lau itu kebenarannya...

*NURUL HANIS QAISARA*

Monday, 21 November 2011

goal !!

assalamualaikum...ari ni nk update pasal B0LA!!! perrrhhhh... ari nie 21.11.2011 team harimau malaya berjaya ke peringkat akhir dengan geng GARUDA !

MALAYSIA VS INDONESIA

hahah...perhhh mmg giler... kt umah ade 4 0rg jew.. aku , sarah , didie ngn piqa..... zulaikha da balik pahang..0rg da abes exam an... serra balik KL kakak dye nikah... lau tak mmg serra la yg slalu tgk b0la.. dy lah yang slalu jerit2... kte0wang jarang tgk b0la neyh..ahaha..
tapi mlm nie mencipta sejarah geng Taman Kenari , kulim.. ahaha,.. mula pada malam 21.11.2011 ahahah...

kte0wang smua g kedai.. nk makan..skali tgk2 at kedai ind0n da g0l 1...adoyai...tensionnya..ahaha..cepat2 neyh makan nk tgk b0la kt umah punya pasai..sbb lau tgk at kdai xleyh jerit..... bak kate piqa~kita nie x el0k jerit2,kita an pempuan..ahaks!!

setibanya di umah..ahahha..f0kus neyh kte0ang tgk b0la mne ade jerit...tiba time g0la jew bawu jerit...ahahah..malu sial ngn makcik sblah umah konfem mak cik dgr...ahaha... da abes b0la bawu sedar... tapi an x puas aty gile dgn pemain ind0n..maen b0la cam harem...gila Vavi btul..maen mcm pelak0n sinetr0n jew... bengkek jew aku tgk...hurmm...

bytheway last2 minute,
1-1 seri...dye kna menang an sbb final..adoii..cuak da kte0wang nie... ahahah.. mcm la kte0wang yg maen an..ahaha.. dapat sepakan penalty 5 kali setiap team.. haha.. mmg best ar
1st mmg ind0n masuk ar..then malaysia...
mmg gilir-gilir la.... last2 kali ke5 ind0n x masuk..ahaha..malaysia masuk..mmg puas aty aku...
dengan keputusan
5-4
G0AL !!!!!!
jerit 1 umah.. ahaha.. mmg best ar...
pdahal ari kames paper audit.. xde nk stdy pown... ahaha..
excited tgk b0la punya pasal..ahahaha..
k lah bye !!

Friday, 18 November 2011

keLakaR Vs LaWaK !

apabila b0san dan b0ring menguasai diri.... keb0sanan yang melampaui batasan diri... ahaks !

SUAMI : KENAPA SAYANG MENANGIS?
ISTERI : SAYA TELAH BACA SEBUAH BUKU. SAD ENDINGLAH BANG...
SUAMI : BUKU APA?
ISTERI : BUKU BANK ABANGLAH....

**********************************

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar-siar. Menaiki kereta. Dalam perjalanan si ibu membunyikan hon.
Anak : Naper ibu bunyikan hon, saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke???

***********************************

Adalah seorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma.
Lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

******************************************************

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan dengan awak. Saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ Benci .........

*****************************************

Dalam sebuah kebun ada bermacam-macam pokok buah-buahan, tiba-kebun kebun tu terbakar, semua buah-buahan musnah kecuali 3 buah je yang terselamat.. buah ape ek?
1. Buah Cempedak = diluar pagar
2. Buah Keranji = didalam perahu
3. Pisang Emas = dah dibawa belayar... jgn marah haaaa...

HAHAHHAHA !!!

SET!AP WANITA ITU CANTIK !!

hye..salam u all... sory dh lame iqa x update bl0g..xtawu nkcite ape...no idea...ahaks! by the this entry agak boleyh dik0ngsi gak la...ahaha..'setiap wanita itu cantik' from the title pown dh dpt bace an wanita itu sbnarnye ade kecantikkannye sendri...

s0,. yang cantek tu jangan nk bajet h0tstuff sgt la yg korang tu da sangat2 cantek...didunia mmg kowang cantek..diakhirat sane CANTIKKAH KOWANG DI MATA ALLAH??? jangan terlalu bangga dengan kecantikkan dunia ya ! kerana dunia ini hanya la satu PERSINGGAHAN kita shaje...


Allah s.w.t. berfirman:


“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.”


“Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.”


“Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”


“Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.”


“Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.”


“Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.”


” Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.”


“Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada.”


Monday, 31 October 2011

~K.A.W.A.N~

hai... assalamualaik0m s0ri la..dh lame kn iqa x update bl0g..hurmm skang bz sgt...nk final lah..ape agy ! mcm2 nk kna buat... asgnment , kuiz , tut0rial , test..hurm ! banyak sangat keje..
maaf yew smua..ahaha ayat nk sedeyh jew an.. skang mmg sedeyh,.. sedeyh sangat2.. my entry kali nie pasal KAWAN .. pada iqa apep0wn yg terjadi kawan still imp0rtant dlm kehidupan iqa..
iqa x sangka benda cam nie jadi kt diri iqa.. iqa TERSEPIT 'awak' dan 'dia' tetap kawan sy..please dun make me crying becoz both of u... saat ni iqa sedeyh sangat... iqa xnak kehilangan dua2..dua2 kawan iqa..

BERRY : kawan saya sejak dari sem 2 lagi.. apepun dy tetap kawan saya..susah senang senyum tangis kami berdua.. awk yang terbaek..

ADEQ SARAH : awak kawan yang paling sp0rting yang sy kenal.. awak kawan yang sangat appy g0 lucky

BERRY + ADEQ SARAH ~~ korang , korang tetap kawan iqa.. please jangan wat saya mcm nie... saya tersepit sangat... saya nk awk berdua kawan saya... saya xnk pon khilangan slah sorang dari korang.. kalau salah sy saya mintak maaf.. fahami jgak situasi saya yew kowang.. kowang TETAP KAWAN SAYA !!!

for BERRY

maafkan saya awk,. xde niat pon nk lukakan aty awk dengan cara sya... saya tawu awk mesty sentapkan dgn cara...semua orang ckp sy perampas KAWAN.. ya allah awk, awk tetap kawan sy.dan sy xpnah lupa awk.. ciket p0n x ! sy nk awk faham keadaan sy.. awk kawan dye pon kawan.. sy dh xtawu ape sy nk wat skang.. awk tetap kawan sy..please ye jgn wat sy mcm neyh...
saya tensi0n sangat.. saya tawu ape awk rase,,, tapi sy lagi tersepit nk wat pilihan...

YA ALLAH YA TUHANKU...
permudahkanlah segalanya... saya sedeyh sgt.. saya xnk kehilangan kawan sy..sy xtawu ape pilihan yang patut sy buat..pda masa yg same sy xnk lukakan aty sesapa...


MAAFKAN SAYA !! SAYA SAYANG KOWANG BERDUA !! :((

Monday, 17 October 2011

B.B.Q at sedim . . . ~Dat 5c~

hype u oll.. sory lah yew dh lame iqa x update bl0g..skang nie iqa ngah bzy dah nk dekat final.. entry kali neyh iqa ak cita pasal BBQ at sedim... kite0wng gr0up yang kalah kena support 1 kelas makan.. for auditing subjek ! sape kalah blnje..dan group iqa group kalah...so kene blnjew lah! yang kalah 6 group 16 0rg...16 0rg kne support 1 kelas 34 org makan.. mula2 decide nk beli mcd jew., pas uw ade plak nk g bbq at sedim.. iqa ikut jew.. bdk2 umah pon ikut jewk... yelah dh nk last sem kn.. buat jew lah...perhhh dowang makan free larh..xpew janji ikhlas... hakhakhak
JUMAAT~14hb 10 2011~'Hutan Lipur Sungai Sedim'

ntah cam mne tah pagi tuh terlewat bangun plak.. kteowang dh kol yang laen2 swuh pegi dulu sbb kteowang tawu jalan...nk tunggu jgk..hermm,.xpew lah kn..ciap2 la pg tuh... iqa kejutkan BERRY EXORA a.k.a DIDIE,.tup2 dy cakap xmaw p plak,. ah! iqa pon xpdulik ar... iqa pon decide xmaw p gak.. pujuk2 punya pujuk dy p gak.. hihihi..
kteowang sampai sane kul 9 lebeyh... mmg bez lah kn...
kteowang xbakaq sanat pon..bdk2 laki ade an..wat pe simpan..huhuhu... mkan ayam bakaq, mcm2 lah..walaupun cket tapi bez... and now see our pic k.. hihihi...
kteowang mmg puas la mandi . . makan . . mmg enjoy sangat2 larh , hihi.. dalam kul 1 lebeyh kteowang gerak balik..nnt takowt lambt plak smpai umah...

for my frenz dat5c.. this day mmg bez n always in my mind.. hope ade lagi yang cam nie...hihi



Thursday, 13 October 2011

0ral test..terbaek !

hype u olz.,t0day nothing la nk st0ry pape larh..juz nk gtaw u olz ary iqa ade 0ral test b.i...perhhh!!
ahaha..dh lame k0t xde oral test b.i...jenuh la nk menghafal...adoiii...
pdahal, xde ape pon mdm haniza okeyh jew... hihihi...
1st nk cakap tuh mmg ketaq ar...x ingt apa dh...keje xciap pon dh xingt,.dok ingt oral ja...heheh...
iqa ni b,i kureng cket..mklum la.,budak xpandai...ahaha...taw x.,benda ape yg iqa nk kne explain.,nieh haa----->'
recommendations
1. the staff should be follow the procedure
2. the staff should be maintain the service provided
3. the number of counter should be increase to the five
4. the staff should have a commitment on their work

haa,..yg kt atas tu la iqa kna hafal.,cket ja kn?? kn3...
tapi nk hafal tu punya la takot...adoii..
by the way , i have done my 0ral test...

thanx t0 my frenz who have done the oral test...
k bye..

Tuesday, 11 October 2011

kawan adalah segalanya !!

assalamualaikum..sori la ye dh lame ika xupdate blog neyh...bukan ape kang ni bz cket banyak benda nk kena settle..mini projek , assignment , test ! huhh! kdg2 bleyh tensi0n taw ngn semua2 nie..kadang2 terpikir bila la semua ni nk berakhir...byk gile masalah skang nie...disaat diri dilanda sgala masalah..sape la ade disisi untuk tenangkan diri ini... hurmm!!!

KAWAN~~KAWAN ADALAH SEGALANYA
Pada aku kawan adalah sgalanya..kawan penting lagi dari pkwe becoz aku knal kawan dari pkwe,,bytheway aku single! juz nk cerita pasal kawan.. di mana kawan saat kta perlukan dia disisi?? ade ke dya disisi kite disaat ini?? kadang2 kawan pon..... hurmm..nothing t0 say la...ika xnk saketkan aty mna2 pihak...but bila aty dah tersentap mcm bleyh pk kn...

ika xde gaduh sgt ngn mmbe2 ika..mybe ade ciket yg misunderstanding... yew la.., xsemua manusia perfect.. tp xperlu smpai 'remove' frenz Fb itu dh nmpk sgt awk dh benci sy...juz sy nk ckp kt awk...
- ingatlah sape yg t0l0ng awk disaat awk susah
- sape yg sejukkan aty awk tika awk tgh gelisah
- bila awk keseorangan sape yg temani awk
- sape yg ade dgn awk bila tgh sunyi
cuk0p la itu sja awk ingt... bkn niat sy nk mengungkit , sy nk awk tawu je..
then , pasal status kt fb tuh , bukan niat nk ckp kt awk pon.. yea , ika admit tu salah ika..tp xde niat pon nk ckp cam tu...cuma tersentap je... tp xsangka smpai nk remove frenz dalam FB...
by the way awk...
'thanx sgt2 coz remove sy'
xpe sy xmintak simpati pun dari awk..juz sy sedeyh sy hilang kawan cam awk...
sy tgk awk bahagie jew kn...
semoga bahagie yew kawan..:))
ika doakan utk awk jgk... thanx sbb sudi jadi kawan saya selama 2 taun... walau sekjap tapi ase mcm2 dh kte lalui...xpe2 sy xharap pape pun juz nk awk jaga diri bebaik ye kawan...

k larh bye... :))

Friday, 30 September 2011

Lebaran 2011


halooo...sori la everybody! dh lame sangat x update blog..lately ni macam bz cket ... xtawu la wat ape..tgk hidup cam biasa jew..mybe cb0k stdy kot...hihi..ayat xleyh blah org tnya cb0k wat ape... aku 'cbok stdy' ahahah..cam x caya jer.. pape pun miss giler at k0wang2..sesape jew la yg miss at aku...ahahaha...
pejam celik pejam celik...da sebulan raya...da cukup pon 30 syawal..bawu kali noe berkesempatan nk update blog... hikhik... exactly cuti rya xla lame sangat pon..seminggu jew cuti... raya kali nie mcm xbest jew...ntah la...mcm tiap2 ta0n...dh slalu dh...hikhik

1stly raye xbesh~~baju raya xsiap..waaaaaaaaaaaaaaa!!! menanges2 baju xciap! arh..xsuka der... baju aku dengan baju mama aku..dua2 xciap... cam sial dowh..aku pon nk rye gak...huh!!
akhir skaly terpaksa la pkai baju nie..nie pun mlam raye bawu g carik..huhuh..sedeyhkan! 1st time raye baju raye xciap..nasib baik la aku nk pham..lau bdk2 kecik tu..mna la nk pham baju dowang ciap ke x,.,yg penting dowang nk raye,..kan3...\

2nd ~~ duet raye xde taun nie!! wahaha...raya x bermkna..xdpt byk duet raya... along pon xkasik...huhuh...sedeyh... but the way raya 2011 the besh... coz baju rya xciap...ahahha...

k la..bye!!
salam lebaran dari iqa sekeluarga....

Wednesday, 24 August 2011

yeah!! balik aloq staq

assalamualaikum!! akhirnya yang ku nanti tiba jua...saat yang ditunggu2.. aloq staq im back!!

hahah! es0k khamis 25hb 8 2011 cuti raye!! smpai 3hb 9... es0k khamis! da boleyh balik aloq staq...wahaha...bestnyew! hanya tuhan je yg tawu betapa ser0n0knya saya nk balik...ahaha...

da sebulan da xbalik..balik pun mase sambut puasa aritu jew...tu pun kejap jew...xsempat pun berbuke ngan kuarge...sedeyhnye! huhu...

wat kuarge , tunggu angah balik taw.... along balik cepat cket taw...hikhik...nk berbuke sesame...

wat my luphly frenz... balik aty2 taw...

-syafika rahman
-nadhirah
-sharifah zulaikha

selamat berhari raye di kampung! mesty best an..berhari raye di kampung...

t0 allz n my luphly frenz...
- di hari mulia ini ika ingin mengucapkan 'selamat hari raye maaf zahir dan batin' sekirenye ade tersalah silap atau terkasar bahase..temarah yg x tentu pasal..selama kita kenal , ade yg terase ati ker..maaf eik... selamat ari rye k at kowang..mesty windu kt kowang...

"SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN" ~IQA~

Friday, 19 August 2011

pedih..

assalamualaikum...

disaat diri dilanda segala masalah terinagt bile kali terakhir kta baca Al-Quran...

dugaaan yang aku hadapi terlalu berat utk aku tempuh...Ya Allah kau kuatkan lah semangat untuk aku tempuh segala dugaan dariMu...

skrang aku sendri tgh cuba
cuba melupakan segala kenangan awak...
cuba utk lupa cintanya dia...
cuba melupakan kasih sayang awk pada saya...
cuba lupa segale janji2 awak...
cuba untuk HIDUP tanpa awak....

padahal saya tahu yang saya sendri xb0leh nk lupakan awk... terlalu banyak kenangan saya dengan awk... terlalu kuat cinta saya terhadapa awak... terlalu dalam kasih sayang awk.. dan saya tau saya sendri xboleyh hidup tanpa awk... SUMPAH memang aku xb0leh...

Dugaan mu terlalu berat untuk hambaMU ni Ya ALLah... apapun iqa xpnah nk mengharap pape dari awk... dari jauh iqa doakan awk bahagia disamping insan yang awak sayang... seorang insan yang awk pilih boleh bahagiakan sepanjang hidup... saya akui yang saya sendiri xdapat nk bahagia kan awk sperti mana yang awk nie...dri jauh saya maafkan segala ape yang awk penah membuat sya terluka...

saya bahagia sangat bila tengok awk bahagia walaupun kebahagiaan awk bukan dengan saya.... saya harap kebahagiaan awk bersama yang tersayang kekal walaupun terlalu pedih utk saya terima segalanya...

iqa redha dengan apa yang berlaku.. dan iqa sendiri tak pernah menyalahkan takdir..mungkin jod0h antara kami xkuat..dan kami sndri xkuat nk tempuhi segala dugaan dariMU... apa pun iqa doakan yang terbaik untuk dirinya dan.......


Thursday, 18 August 2011

berbuke puase DAt'5c

assalamualaikum..
nk update entry tapi xtaw nk tulis ape...asyik bnde yg sama ja..but,ari ni iqa ade bnda laen cket nk update..ahaha...xdela unik sgt juz nk update jew...hihhi...ari terbangun awai lak...ase b0san sgt...fb pun xde ape...ahah...
25hb 08 2011plan bebudak kelas Dat 5c cos Diploma Accounting..plan nk berbuka skali..maybe la nie last kteowang berpuasa sekali...ade la ajk2 kelas yang plan...kebetulan plak..P.A(penasihat akedamik) kteowang bersalin..,so berganti la dengan En Firdaus..
Set punya set..we decide nk berbuka dekat IMPIANA INN...tapi ramai yang ckp dy punye serve x 0k...so,kteowng discuss lagi..mmg dh xde tempat terpkse la pg kt ctu jgk...dowang ckp,.xpe kte test jerk,lau xok nnt xyah pg dh...mmg xpg dh la sbb puasa taun ni puasa last ngn dowang...huhu...terpksa la pegi jugak....hurmmm....

cecite bebudak umah :)

1st - Didie..my luphly frenz dari kelas agy cb0k dok tnya nk pkai baju mne...xde baju la ape la...bila dh xtawu nk pkai baju mne kasut plak dh xde...adoi mcm2...didie ni lain cket,,cerewet cket,..ahaha...then.,syafika rahman..dy lagi sempoi pkai je ape yg ade...ahah..xkesah pon..aku?? pakai je...sbb aku xbwak byk bju sgt...cket jewk...ahah...
2nd - selesai bab bju...bab make up...ahaha...dide make up cantik punya...ahaha..biasa ar org ladies pakai ape pun cantik...ahaha..aku make up biase2 jew...syafika rahman..berselendang ke majlis berbuka puasa...ahaha....
3rd - terus prgi bersama2...ahaha....but kecian my adek ( sharifah zulaikha ) xleyh nk berbuke sesama.... but dy berbuka dengan sayangs dy...unt0ng la ade sayangs kt cnie..huhuhu..xlah kesunyian cam aku sakng neyh...hihii....


at IMPIANA INN~~

sesampai je at ctu,.ramai yang xdatang lagi...bila dh nk dekat azan bawu sampai...huhu...kteowang antara g0l0ng terawal la datang...ahahah... apa yang dikatakan mmg betul serve tidak menarik langsung...memang xpuas aty...tapi nk cam mne dh dtg,,mkn jew la...mlas nk kec0h..sbb kteoang xuruskan pape pun...dowang yg uruskan...biar je la...hargai la same hasil dorang...ade ke patu serve nasik mcm nasik kenduri...ayam masak merah , gulai ikan kering...ahaha memeng terbaek la...aku ngn bdk2 umah mkn cket jewk...xde la mkn byk sgt sbb makanan dy biasa jew...huhuh...pas kul 8 lebeyh...terus blah...blah....blah.....


ni geng bebudak DAT 5c...ni larh pic dowang...xbanyak pun pic yang ade...b0leyh la lau nk wat kenangan...hihi....apepun enj0y untk sem5...hihi...

p/s - sape yang uruskan majlis berbuka puasa nie...iqa ucp terima kasih...sbb sudi uruskan....mls nk komplain byk2 sbb buka iqa yg wat...hihi...lagipun buka kehendak k0rang kan....hihi...


Thursday, 11 August 2011

mama n abah!!

hyoe kowang...sowi la dh lame x update blog..bukan bz...sja malas nk menaip..dok layan fb jew la niehh....huhuhu....blog nie jarang lah nk update....but t0day iqa nk update pasal puasa...n mama iqa...huahua...masuk ari ni ade hari ke12 kita berpuasa kan..
walaupun dekat,tapi iqa balik umah pun time cuti sambut puasa ari tu...tu pun xsempat nk berbuka skali...sedeyh sgt...rindunya nk swuh mama masak ayam fav iqa,air oren....huahua...rindu sangat...espcially at budak gem0k, sape lagi lau bukan adik iqa...rindunya nk gaduh2 ngn budak gem0k tu...huhuh...

adik : awk tunggu angah eik..nnt kte berbuka skali taw....

dok umah sewa..lumrah la..mkan ke xmakan ke xde sape nk pedulik pun...makan ape pun xde sape nk kesah kan...but still terasa berbuka ramai2 dengan housemate2...iqa jarang g bazar...ntah la mmg dari dulu iqa xsuka g tmpt org2 ramai...masuk ari ke12 nie...baru skali iqa g bazar..tu pun 1st day ari tu...tu pun xde beli ape pun...

terasanye cam ank perantauan..haha...'menuntut ilmu adalah wajib' ahah..tagline nk sedap kan hati...iqa start cuti 25...ntah bile la sempat nk berbuka dengan family....berbuka dengan mama, dengan abah, dengan budak gemok...adoii...windunya....

mama : angah windu sgt kt mama....nnt angah balik masak sedap2 k...

huhu...iqa mmg mudah appy tp bile sedeyh kt dalam hati jewk...untuk ape nk crita lau nk tagih simpati org jew....kuatkan ati...set dalam mind yg kita b0leh...bile org lain kenapa kita xboley??
yang penting iqa dapat balik raya...puasa xpe...hihi...walaupun kulim dengan alor star dekat tapi iqa memeng jarang balik...hahah...

k lah korang, iqa stop kt cni dulu yea...nk g mandi nk g berbuka...ntah ari ni xtawu lagi berbuka ape...huhu..ape pun kowang.,,jgn sedeyh taw walapun kte jauh dengan family....

mama ngn abah!! windu sangat.......

Monday, 25 July 2011

thanz...

assalamualaikum.....
wahaaha...bosan plak ari nie...sori la da lame x update...lately nie bz cket larh maklum ar da masuk sem 5 nie kena rajin cket...pdahal la kan...:)..hihihi
for entry kali ni iqa nk cita sal diri iqa yang banyak benda berlaku sejak2 neh...cukup lah iqa rahsiakan sapa seseorang neyh...hadirnya tanpa diduga,.

'mengenali seseorang yang merupa satu pertemuan yang paling indah.....

'thanz awak... bc0z'

- banyak care pasal saya...
- banyak amek berat pasal saya
- selalu wat sy gumbira
-suka wat saya ketawa
-caring and loving boy

suke mengenali awak...x diduga sy kenal dengan awk...awk memang yang terbaek...hiihihi...
hahah...suka sangat...gembira sangat~~


Monday, 18 July 2011

ulu paip -> sedim

hype everybody...now i want to st0ry u olz my story keyh....ape?? xnk dgr?? ahh aku xpedulik dgr gak..hihihi...dgr lah...bez nieh..hihi..cam nie cita dy...
ari ni isnin bersamaan 18 julai 2011..sehari kteorg xde klas..poli skg cbok dengan konvo batch mne tah...so lect pon cbok la...apabila bosan di umah....didi bdk housemate aku ajak g ULU PAIP...aku on jer xkesah...lebeyh kurg kul11 kteorg gerak naek moto jer...hahah..best kot...ulu paip uw xde jauh sgt...bleyh la tahan dalam stengah jam..kteorg beli nasik bungkus ingt nk g mkn at sna la...
SETIBA di ulu paip...tempat yang kotor..,bosan...org xramai...air x el0k..adoii langsung xbest...
apapun sempat la snap2 pic neyh...ahaha...ni je pic yg cantik pun...yg kecik2 comey2 tu...housemate iqa..SHARIFAH ZULAIKA...comeyh kan3?? da berpunya da la...hakhak....iqa jew yg single skang neyh...ahaha...

then after 10minit..ahaha...decide to go to SEDIM....kamipun terus g sedim...ahaha....xde jauh sgt sedim tu....besttttt siot..............air yg elok..tempat yg cantik..semuanya cantik...ahaha...mmg air kt sedim tu best ar..dh lau deras..cantik plak...naseb la org xramai sbb kteowng pg ari isnin...so bukan ari minggu xramai la...hihihi..bermndi mnda sepuas2nya...ahahah...

memey puas la mndi at sedim....ahahak

k la nnati iqa cite agy k....byee....cau!

Thursday, 14 July 2011

kurang ajar!!

assalamualaikum olz...
sori la dh lama xupdate...lately ni bz dengan kelas...1week clas mmg byk keje nk kena buat...blajar bawu bape jam dh ner wat assgment...huhh~~ pening2...ok let talk about the title 'kurang ajar' seoranglelaki yang tidak tau menghormati kaum wanita yg lemah seperti aku..ahahah...

1st, time nie ari rabu...kteowang habes kelas kul11..memang habes awal lah...didie ajak lunch kt mcd..xpelah..balik tukar baju terus g mcD...nk dipendek kan cite...pas habes makan...nk pegi giant nk karox..ok lah..xpelah kan..time bawak moto...ade lah mamat nie...nk kuar parking...xtengok blekang..main kluar jer...time tu mmg aku bengkek giler ar..tp aku xde lah nk tengking2 di at ctu...aku mlas nk kecoh juz mengelak je lah...aku taw lah dy naek mersz..bajet keta dy besar seskuat aty dy bleyh tengking aku...blah ar...bodohnye jantan!...ok lah an..pas mengelak uw..dalam one-way aku nk carik parking at giant...aku xperasan plak dy follow moto aku...sekali bila aku masuk parking aku terlupa nk bg signal...sekali mamat tu hon aku,..cam ni bunyik nya...ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!! adoi bengang telinga aku...aku pun terkejut lah kan...hek elleh bnda kecik je nk hon2 plak..aku pon usha panas ar mamat tu....sekali dy bukak tingkap...dy ckp...

mamat bodoh : kona xrety nk bagi signal ka!!
aku : hekelleh ko pun same kuar keta xtengok belakang...
mamat bodoh : dh taw aku nk kuar yg ang jalan buat apa...

terus dh blah cam tu.....ee!! geram aku! undang2 mana ko blajar nk kuar parking org yang one-way nk kne benti!...bodoh lah kau...aku taw ar ko naek mers pon..xyah bajet sangat lah...adoii... sumpah! lau aku jmpe kau skali agy...mmg mampos ar ko!...lau yew pon ko nk marah aku..ckp elok2 bleyh an!...

at least hormat lah aku...aku pmpuan lah bodoh....

k la kowang geram plak cita sal mamat bodoh nie...k la bye...

Tuesday, 12 July 2011

1week clas

asslamualaikum u olz...wakaka...dh lame siot x update blog...bukan pa,bz cket ja...skunk ni da start klas..makin ari makin cbok lah...ahahha...biasalah kehidupan kembali macam student seperti sediakala....kena belajar,kuiz,assigment,test...adoii...kadang2 terpikir plak nk sambung ja Li...keja lagi best ar..xyah lak nk pk semua2 nie....ni report Li da antar,tp blum tentu lect terima,lau xterima nk ner buat lain plak...nk ciap 1 pun susah...adoii...

1st day at kelas...terasa cam mula stdy..best sgt...rindu sgt sama budak2 kelas...teringin nk mcm dulu balik...gaduh2,berebut2 kertas...hahaha..best w00...ahaha...tapi sem neyh cam susah cukai lorh ade 5 paper...
- auditing
- percukaian
-financial accounting
-management accounting
1 agy xingt plak paper apa..hihihi..sori na..tapi paper sem neyh mmg killer giler...jenuh stdy la..dh la paper membaca yang banyak..aku dh la xminat membaca...kang tetido aku...ahaha..
dh la semua lect nk fully b.i...aku nk dh la lembab omputih...huhu...sabor jer la..cket2 tu boleyh,....ahaha...naseb baik ada mmbe baik aku...

didie a.k.a berry exora

dia lah yang banyak tolong aku..kadang2 tu ada ja yg dy marah at aku,,,ahahah..tapi sem neyh alhamdullillah xde plak tengok dy tacing2,...ahahah,..
aku harap sangat sem neyh lebih baik dari sem2 lepas...
azam sem neyh...pointer 3 above n so on....

k la...nk tido daa...sok klas lagi...terasa lambat plak minggu nie...
bye....nunite...

Friday, 8 July 2011

awak mafkan saya

assalamualaikum...
ari nie iqa nk pasalbudak kelas...sedeyh sangat kitaowang xtawu plak dy dh tukar poli...dulu time cam ade wat salah ngn dia...
1st regestration utk sem5 PA(penasihat akademik) ktaowang ckp NURUL ASHIKIN a.k.a IKIN dan pindah poli..bapak terkejutnya aku,,xpenah niat dalam ati 1st dftar sem5 org pertama yang aku nk jmoe dy lah,,,nk mtk maaf...mmg la bnde dh lme tapi terase bersalah plak wat dy cam tu....puan cakap dy pindah Poli PD...iqa arp ikin lebih selesa kt cne..
cite dy cam nie haa....tapi iqa nk mintaak maaf la xde niat ape pun cmua nk update blog ja....huhu...IKin ni kapel dengan bf mmbe klas kteowang..selalu balik lelaki tu amek..date pun dengan lelaki tu,,,padahal lelaki tu bf mmbe dy jgk...masa tu mmg ktorang salah an ikin sbb jadik perwampas kan...yelah kalu korang ape korang ase kan...tapi bnde tu dh lame,,,itu hal dy lah kita sbgai kawan xpatut pulau kan dy....dalam kelas kteorg pulaukan dy.,kecian sgt,,,xsangka plak smpai dy pindah poli....ikin ni sbnarnya baik lau org baik dengan dia...dy ni mmg cantik la sbb tu smua lelaki suka an dy...lelaki,mestilah nk yang cantik jer...smpai lah 1 ari kami tau dia rampas bf mmbe kteorg start pada ari tu kiteorg dh xmcm dulu....tapi bende dh 6bulan dh berlalu...xpelah mlas nk cita sgt....tapi iqa sedeyh sgt terkilan xdapat jumpa dy nk mtk maaf....

*ikin,iqa mintak maaf taw lau iqa ade wat salah..

ikin..org mtk maaf taw lau ade salah silap..hopefully kta tetap kawan..benda yang lepas jangan dinggatkan lagi..dan harap ikin berjaya dalam hidup..jaga diri baik2 taw kt sana...dengar puan cakap ikin pindah poli PD eik...xpe lah jnji blajar rajin2 k...
apepun lau iqa ade wat salah iqa mrk maaf k...
take care...

Thursday, 7 July 2011

1st day sem5

hype u olz....bila ade wifi at umah sewa selalu nk update blog...hihi...xkire ape pun cite gak...haha..ari ni iqa nk cita 1st day sem5...mcm2 la nk cita,.hihihi...

1st-baju yang yang diiron untuk pakai ari pertama di pTSb telah terbakar dek iron yang mcm B***...sbar je la dgn iron tuh...dh la terbakar banyk...baju plak bawak sehelai jer....adoii...terpkse lapinjam housemate...huhuh..naseb baik padan lau tak mmg p0stpone la dftr ...hahah

p/s~thanz to ct nadhirah coz bg sy pnjam baju awk..hihih..

2nd~ bersun glasses pergi kelas mendftar tmat Li..hihihi...semua org tgk ar bile bersun glasses ke klas...smpai an lectrer pun tego...ah! malunya ciapckp agy..lect baru ke nie...adoiii..malu giler...
bila bersun glasses nie mesti lah nk snap pic...hahah..nk tgk x...
mmg kenangan yang paling manis la sem5 nie....dengan semlam tido pukul 2 pagi semata2 nk ciapan report Li...nasib baik pg td x ter lewat bangun...hihih..
wakaka..ni la pix iqa...mcm datin x..huhuh....sempat lagi la nk bersnap2 nie,,,
k la nnt iqa update lagi...
nk tydo..
bye......

Wednesday, 6 July 2011

ke'bengka'kan mata



assalamualaikum....

hype kowang...sowi la iqa terlupa nk upadate blog..hikhik..aku dh balik kulim dh 3 ari...selama 3 ari ni jugak aku saket mata..aduh!...xtawu la cam mne nk ckp...hihihi..saket sgt ...kekadang pagi2 sampai xleh nk bukak...yelah mybe mata berairkan...
mulanya cam nieh la...dari umah la..abah saket mata...pas uw.. mata iqa pun dah ase laen dh...letak ubh biase ja la..dalam ondaway balik kulim uw..mataplak masuk habuk..rem sekali iqa tenyeh2 mata2..makin lama makin menjadik2 bengkaknya..mengalah an org putus cinte...hahha....sampai xbleyh nk bukak ar..adoii..cam mna niehh esok dh nk dftr kt poli..YA ALLAH mata t0l0nglah lah lega...saya malu lah nkg klas....
tetiba suatu ari tu kan..iqa ngn budak2 umah kuar la nk pegi makan kan..skali abg at kedai uw tnya..kenaoetu putus cinte ka...menanges2 macam org putus cinta jer...hihihi,,,malu ar iqa...haha...kowang nk tengok x pic mata iqa...tapi jgn takut plak...hihi...

teruk an mata iqa...pedih nie...nmpk kan kesakitannya...ahahha

lastly, housemate smua marah sbb xg klinik..terpksa gak la pg klinik...amek ubt..tp ubt pun jarang2 mkn..hihi...iqa an mmg susah nk mkn ubt..naseb lah kan...
bila lagi terkena cahaya matahari mesty la lagi saketkan..iqa pg blei sun glasses...itu pun sb terpkse sbb sun glasses agy 1 ade at uma..telupa plak nk bawak...nk pkai sun glasses pg dftar bleyh x??
hikhik mesty org ckp berlagaknya budak tu kan...pdahal saket...ahahha
k la iqa nk tido ar...report dh ciap nnt malam bangun pegi print...itu jer...yeah...hihhi

Monday, 4 July 2011

back t0 kulim

assalamualaikom kowang....
ari ni 4 Julai 2011...di mana aku akn merempit balik ke kulim keseorangan...hikhik...pagi2 lagi aku da bangun,tapi xde la pagi sangat..ingt nk balik kelmarin tapi abah iqa xkasik plak...dy ari ni hujan..so balik es0k bleyh kan...aku pun postpone balik esok...bangun mandi2,sarapan..aku pun gerak berseorangan balik kulim..xde mmbe yang nk balik skaly plak...huhuhu...dengan tiupan angin pagi yang menyegarkan..aku bawak moto secara perlahan - lahan...110 per jam...ahaha..pelan kan...(ckp lah pelan)...hihihi...bert0lak kul 9 dari umah...smpai kulim 10.30pagi...lmbt kan aku bawak..ahahha..sesampai aje at umah sewa aku kol mama...mama cakap..

mama : mama x mandi lagi,angah smpai dh kulim....si bdk gemok plak menyampok...adik mkn pun xhabes lagi...angah da sampai dh...

angah : biasa lah..angah kan bawak slow2..

mama : slow lagi tera tu....

angah : k la angah nk rehat,penat merempit..

mama : dok umah,jgn dok gatai sangat nk kuar malam...ckp nk wat report kan..buat lah..jgn qeja nk berjalan ja...

panggilan telepfon ditamatkan kredit habes...ahaha...xsbar2 aku nk jumpa mmbe aku....
espcially..........

berry exora a.k.a didie...
sharifah zulaikha..

umah dam riuh rendah ade kteowang...ni blum balik yan lain2 lagi...Ya Allah windu sangat time2 cam nieh..time gaduh2,time bowak2...yelah..da nk deat 6 bulan x jumpa..,mesti banyak cita nk cita kan..ahaha.....

k la...nnt aku update lagi...aku nk g mandi..nk kuar mkn..aku dtg sehelai sepinggan..aku kelaparan...ahahha

Sunday, 3 July 2011

ape ade hal..

assalamualaikum...hype korang...sowi taw dh jarang dh nk update blog..makin lame dh makinmlas nk update...haahhha....skang ni aku nk cita sal mmbe aku neyh..dy bdak KL la...aku xleyh nk details la KL dy kt mna...coz aku jga jgk maruah dy..tapi ape dy nk wat at aku aku xkesah oun sbnarnye...biasa lah manusia xpnah lari dari kesilapan kan...tapi aku ase ni bukan salah aku...aku tetap dgn pendirian aku...aku pedulik ape kan...ahhaha
cam nie cite dy...budak kelas aku da wat events taw...nk reunion utk sem5...tapi pnah x doawang pk la pasal duit..transport...izin mak bapak..mmg la duit loan ade...tapi xsemua org guna duit loan tu nk enjoy...dowang yang org lot2 bleyh la guna loan sekadar utk enjoy tapi bagi org yang cm aku mybe harap duit loan utk pengajian kan...hikhik...xde la aku teremo la cara 'budak' tu xkena...dy nk wat events dy mtk pendapat orang tapi dy xnk dengar pendapat org..nk ikut pala dy ja...lau cam hang p ja la sorang wat events tu....tu pun xleyh pk ke..adoii....
lastly..bila wat events dalam fb aku kuarkanlah pendapat aku...tapi aku xdelah ikut aku..aku suh mtk pndapat org lain same,..pun same gak nk menang dy jgak...adoii..smpai begaduh lah dlm fb tu tp aku diam ja..aku ni malas nk kecoh..smpai la bawu tadi aku sedar dy BLOCK fb aku...xpe2 aku xde hal lah..ape kesah lau ko nk block un...suka aty ko la..fb ko an..tapi frenz aku xjejas un la lau kau block aku..setakat kau ramai lagi la yang nk frenz dengan aku..,,BUT pas nieyh lau aku dh x teg0 ko dalam kleas ko harapo ko xpayah tnya la kenape eik...sape carik pasal dulu?? aku er ko...aku xkesah pun...ape ade hal...
tapi aku nk ko tawu 1 jer...ko ingt ar ape yang aku byk tolong ko..dan ape yang buat utk ko...ko jgn nk ego sgt..xpayah la nk bongkak sgt weyh...tapi aku xnk ar ungkit sgt...ape da hal...aku xkesah pun..tapi aku harap ko pk2 kan lah....
k la kowang..lau BUDAK tu baca pun..aku xkesah dh...lantak ko lah...tapi ingt ape2 je events kelas pas nieyh..lau aku xjoin...sory la sis...sorry t0 say ar sis...

Monday, 13 June 2011

mkn time!

assalamualaikum..
wakakaka...semakin gatal - gatal tangan ni nk update blog..hahah....nk cite pasal ape eik..banyak sangat ebnda yang berlaku in my life sejak2 cuti dua bulan neyh...ahaha...dok umah mkn tido...,haruslaaa kan...
semakin hari semakin bosan...'kekasih ati'?? ase hidup cam da kembali singgle lah skang nie...hihih...ade pun cam xde jerk...xpe lah,sebnarnya xkesah pun...ahahah....wat cam mne...dugaan kan...sabar jer lah..org ckp SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN....hahaha..xde mende nk cite juz nk kongsi lah kan...

ari iqa lepakking dengan kzen iqa..hihih...dy jaga kedai at shahab..kedai bapak dy...saja la bila bosan kt umah mcm plan nk buattapi tu lah xsemua plan yang menjadi...ahahha...bak kte orang 'semua benda kita bleyh buat, tapi xsemua bende kita bleyh lakukan' lepak kedai dy...kdg2 bez gak...ahahha...dok lepak2...kebetulan tunang kzen kitaorang pun keje kt ctu gak..so..kitaorg mcm rapat lah jugak...biasalah nk jadik adik beradik kan...dia ajak kami p tgk KL gangste..kebetulan cita tu bawu ja kuaq...hahah..ape agy depa habeh keja koi 5,..pas habeh keja ja..terus p ALOR STAR MALL...kononnya nk tgk KL gangster lah kan..ahahha..ada pkwe pun belum tentu dy nk ajak p tgk bek p tgk ngn depa ni best gak..ahah...

menjadi kesedihan hati...hahah..wayang selling fast lah...then habes utk mlm jugak...waaa..............sedeynya....dh tu kami da xdak idea dh..mati akai..nk shopping?? duit mmg xdak lah...ahahah...mkn seafood!! kzen aku blnja...hahhaha...dekat 'rakok' kedai at kuala kedah...

yang berbaju pink tu,tunang kezen aku...hahaha..comey an..haruslah..org cantik...ahahaha

time da habes melantak~~

yang bertudung itam tu kzen aku...asenya aku dh cite an dlm entry yg lepas2..ahahah....

huhuhuh...da2 iqa da penar da nk taip..ok lah out luh...nk g amek adik lak..rutin harian...wakaka

Sunday, 12 June 2011

kulim im back!!

assalamualaikum
korang...huhh~ da lame giler x uodate blog..sowie lah eh coz da lama iqa x update blog...bukan x sempat,sje mlas nk taip neyh...skg nieh k0je mengular jerk at umah neyh...huhuhu..report LI??? da siap da kot...hihii...ade lah part2 yang belum ciap agy...juz nk edit2 jerk...huhh...dok umah koje ngadap FB, wat report tu ja lah k0je iqa...heheh....

report????
semua mmbe fb iqa,mmbe poli asyik tnya sal report, report, report..ce korang tnya pasal lain..tany iqa chat ke x,da mkn ke, dh ade pkwe ke..ops! terlebeyh sudaa...esspecially my frenz berry ex0ra a.k.a didie...lumbe2 kite org wat report...hahah..sape lebeyh mesty ade yang ta puas aty..ahah..papun..berry yang terbaek..banyak membantu....hahah..mmbe yang lain pun same jgk,.zulaika..ramai lah yang membantu...ahahha..kang xckp tacing plakkan..ckp jgk la,(walaupun xmembantu sedap an aty).....report ?? hampir nk ciap,cuma pening lah cket pasal format2 dy...tu yang tgk kacaw skang neyh..ahah..pekara biasa lah kan susah dlm pelajaran....

berakit - rakit ke hulu, berenang - renang ketepian..
bersakit - sakit dahulu.,bersenang - senang kemudian..

wakakak...berperibahasa la plak...

waaa!!!! da nk balik kulim er....pejam celik -pejam celik da habes 2 bulan ka uma....huahuahua....da nk balek kulim..hahah..best ade sedeyh un ade....
KULIM IM BACK!!!

kembalilah aku sbgai seorang pelajar...lepas neyh cb0k la aku dengan kuiz,assignment...arh mcm2 lagi...xnk pk,,serabut la pk....hahah..nk balik kulim nk eppy...nk jalan ngn kengkawan...nk overnite..nk lepak lewat - lewat mlm..nk gosip...hahah....
my luphly housemate...nnt kita lepak taw...xnk pk stdy lgi..xde mood larh nk stdy...ahahah...apepun aku mish giler at kowang!!!....


ni time ktaowang tournement bowling best siottt....my bez frenz...hihihi....


pic ni dh lme...last sem dua sja lah update nk ingt balik time dulu2...ni kitaorg g restoren,on9...wakaka...time uh xde wifi at umah..maklum lah..nk on9 kena g kdai mkn lah an...hihihi....hahahahha...mlm2 lepak kedai mkn..hahah...walaupun mlm2 tapi kta org jarang lah lepak dgn lelaki....hihihi....

opss! cukup lah..sampai cni ja la nk cita...lau nk ikut da penat da nie cita..byk sgt nk cuti...ape2 un...KULIM IM BACK!!

siti nadhirah
sharifah zulaika
syafika rahman
sarah hamid

i will waiting u olz at our house...hahah....miss u olz a lot...hihihi....
sumpah!! windu sgt!!!!!!!

Friday, 10 June 2011

terasa aty

kowang.......
sumpah skang nie iqa xtaw lah knapa asyik terasa aty ja la neyh..huhuhu...my bf,.(xtaw lah bf ke ape) huhh...xtawu lah dh byk sgt berubah skg neyh..ape yg dy buat xtawu larh 24 jam bz...kekadang tu nk kuar pun susah..nk ajak lepak skali mcm dulu mmg susah lah skg nie...apetah nk ajak kuar kn...dalam sebulan tu bleyh kira lah..huhuhu...t0long lah pham aty iqa cket...xsuh awak wat papepun..juz bg lah cket PERHATIAN kt sy...

ABD RAHIM : awk tawu x knapa saya dh xmcm dulu,sbb awk sndri x mcm mula saya kenal awk...awk dh byk sgt berubah,,kdg2 sy tertnya semua ni salah sy ka..ka mmg semua ni salah awk..huhh~~ kdg2 mmg xpham dengan perangai awk,awk na sy pham cara hidup awk,yea sy pham cara hidup awk..awk suka lepak,awk xsuka dipksa,..tapi pnah x cket jer dlm hidup awk,awk pk ati dan perasaan sy..xpnah x..cket pun jadik lah,awk pk kenapa kita dh xmcm dulu...awk t0longlah!! aty saya sedeyh sgt skg neyh....

dh la korang,,iqa dh mlas nk ckp ape dh...ckp ke x ckp ke..dy cam tu gak.....lantak lah dy nk wat ape..lau dy syg iqa.,,dy pk la..lau x nk wat cam mne...syg org xleyh pkse kan...

awk,kalau la sy dh xdiperlukan lagi dlm hidup awk..awk ckp lah,sy xkn kacau lagi life awk...awk dengan hidup awk,saya dgn hidup sy...tapi awk t0longlah jgn saketkan aty sy dengan cara awk...jgn lukakan aty sy yg dh memang terluka sbb awk...

ok bye~ nutting to say for everything...but i want let u know,i really luv u..even u do like this t0 me...if itu yg terbaekk pada awk....

Sunday, 5 June 2011

aLong,AngaH dan AdeQ

assalamualaik0m!!

hype...al0ng iqa balik ari rabu lepas...dy ckp cuti..hahah..da setaun kot dy xbalik...dy uw memang kalu dh keja x ingt nk balik..korang mesty xknal agy an adik bradik iqa,mesty korang xtawu agy an backgr0und iqa...huhuhu....meyh cni nk cita sal iqa...
iqa ade 3beradik jer...cket kan..hahha...nk wat cam mne..xde rezeki lebeyh...hahah..padahal la! huhu...iqa ank kedua...yg sulung abg aka along MOHD RAHIMY RAHIM..um0 taun ni dh 23..tapi still bujang keyh...but da berpunya...hak milik org dh kot...hahah..dh ade awec seyh..xtawu larh sape...hahha...kecoh la fb ape nme tah...haha..kedua iqa la.yg sememangnya NURUL SHAFIKA BINTI RAHIM...hahah..umo taun ni masuk 20..hihihi..cbok jgk nk ceta pasal dy...haha...biase la..iqa dgn along rapat...yelarh dulu kami dua jerk..tetiba plak ade plak sorang bdk neyh...adik iqa...wujudnya taun 2002..MUHAMMAD RAIZAL HARIZ...nma panjang giler...susah benor aku nk seru...hahah....along iqa balik bawu2 ni cuti seminggu katanya windu family...ahahah...ayat xleyh blah an...hihih...meh cni iqa kenal an al0ng iqa..

NAMA : MOHD RAHIMY RAHIM
UMUR : 23 TAHUN

haaa...ni la along iqa,,,nsem x? bleyh la tahan an,ramai yang ckp muka iqa same ngn along iqa..muka along kalau versi pempuan mcm iqa, muka iqa plak lau versi lelaki cam along...ahahah...kelakar kot...hihhi...bdok neyh dh tawu an name dy...skang stay at KL keje kt cne dh 2 taun dh keje cna...mna lah nk balik cni awec pun org cne..huhuhu...bak kata mama jenuh lah nk antar rombongan nanti..jauh..huhuuhuhu....

yang kedua iqa lah..iqa anak kedua dari 3baradik..pempuan sowang lak tuh..tapi xsemua apa iqa nk iqa dpat..iqa xmanja sgt...abah ngan mama xpena ajar anak2 dy mtk duit..tapi kalau nk ape ckp..insyaallah abah tunaikan...huhhu....


NAMA : NURUL SHAFIKA BINTI RAHIM
UMUR : 20 TAHUN

hihihi..perbezaan iqa dgn along xbyk..cuma 3 tahun jerk...sbbuw kekadang iqa lagi raoat dgn along..hihihi..tu msa kecik2 skg dh besar..masing2 bwk haluan masing2..kdg2 along slalu t0long masa iqa susah..iqa along mmg terbaek..kdg2 ade jgk yang xpuas aty tuh..hihih....



NAMA : MUHAMMAD RAIZAL HARIZ BIN RAHIM
UMUR : 9 TAHUN

hahah..ni lah buah aty jantung mama..adik iqa,,yang kecik skali...umur 9 tahun beza byk taun tuh...dh xlarat nk kira dh...dy lah racun dia la penawar..mnjanya Y a Allah tuhan ja yang taw..nk ape smua dapat..kdg2 jeles..ahahha...along iqa balik bawu ni dapat helycopter plak...adoiii jeles bebeno aty neyh...hihihi...

adoii..cukup la eyh..smapay cni ja..perihal adik beradik iqa..hikhik..

bye~~~

blog xleyh log in

hyep k0rang...sowi taw iqa dh lame x update blog...bkn sbb ape,ade ari tu iqa nk bukak blog nk upate entry la...skali xbley log in..xtawu arh knape an xleyh nk log in..try byk2 kali gax la xbleyh2...tensi0n pun ade da time uw..wat gak byk2 kali...tnya2 mmbe semua dorang ckp xtawu2...saket giler aty nie...hahah..time nk update,time tuh la xbleyh nk bukak!..adoii...
lebeyh kurang sebulan gax la try bukak...xbleyh2...
naseb baek larh,teringin nk confirm email...nasib baek bleyh bukak balik...
hahaha...bila dh bleyh bukak xtawu plak nk update ape dlm blog nieyh...semua cita2 dh basi dh...hahahha..xpe2 t lau ade the latest iqa cita at korang keyh...kecian dowh at korang,hahah...xpe2 byk2 bersabar k....hahah

k la iqa out luh eik..nk g mndi..jejalan...hahaha(lau cam nieyh tah bila la report nk siap an)

Saturday, 30 April 2011

broken heart~~

assalamualaikum....sejak2 habeh2 Li bertmbah boring iqa kt umah.,..ade yg tersayang pon cam xde ja....adoii...tah la....gila mmg saket aty ar...cuti dh 2 3 ary...masuk ari ni dah smggu x kuar ngn dia...skg nie iqa malasnk harap lau dy nk ajk kuar dy msg la bgtawu...

skg nie dy byk berubah tapi cuba sabarkan dri iqa dengan niat iqa tak nk keruhkan keadaan..bleyh ari2 bergaduh...iqa sendri xpnah nk mtk apepun dari dia,..juz iqa nk perhatian dy jer...cukup lau dy tnya pasal diri iqa....plez la care iqa....iqa bukan tunggul....kekadang tiap2 mlm iqa nanges bila dy xpnah nk msg iqa,,,bila kol nk xnk jerk ckp...cukup la pada iqa kalu dy tnya iqa chat ke x? dh mkn ker? tgh watper? sesibok mna pun,iqa bukan tunggul la dlm hidup dy..lau dy dh xsayang iqa ckp la...jgn maenkn iqa macam nie....

sumpah!! memang iqa sedeyh sgt...ade cam xde jer...iqa xtawu ar ape dy anggap sape iqa dlm hidup dy....tlong ar..pk ar same ape iqa ase bila dy xpnah msg iqa..xpnah tnya iqa dh mkn ker blom...iqa cuma nk smua tu jer,...iqa xpnah nk mtk apa2 dari dy...cukup lau dy hargai hati dgn perasaan iqa...mmg iqa seorang yang go lucky..tapi kt dalam sape jer yang tahu...hati manusia lain2 ar..tpi t0l0ng ar iqa pun ade ati dgn perasaan jgk....

kdg2 hidup mmg sunyi giler....xde sape yang peduli.....sedeyh sgt2...bila baik jer ade jer yang saket aty...bila ckppun tetap wat jgk....

UNtuk KaMu : lau kta sayang dy kta x still ngn dy sampai skg la... tolong la jaga ati kta sama...kta taw sape dirikta dlm hidup dy..tapi kta pun ade hati,ade perasaan..dan mcm mne yg dy tawu..kta bukan tunggul...knpa dulu dy x macam nie skg dh berubah sgt2,,,lau dy ase kta dh xperlu dlm hidup dy...jgn simpan lagi ar....t0l0ng la...hati kta dh byk terluka sgt2 bleyh x untuk kta dy jga hati kta sama..kt ase dh byk sgt kta cuba jga hati ngn perasaan dy,.tapi untuk dy xleyh ka tolong hati kta untuk skali...bila dy xmsg kta ade dy pk x aty kta ase cam mne...ade pakwe cam xde jer...kekdang hidup cam gerak sorang2...maafkan iqa...xde niat pon nk publish kt blog..tapi iqa nk dy tahu yang kta sayang sgt kt dy...utk kta bleyh x dy hrgai kta dlm hidup dy...kta sedeyh sgt bila dy cbok on9 jer...ee!! ape yg best sgt...msg kta langsung x..bila kta diam,.dia pun diam..kdg2 terasa sgt taw yg kta diperlukan...

RAHIM please take noted what isay..if say i lurve u,then i meant it...don break my heart ples....my heart only for u n please take noted!!

Last Day

assalamualaikum....ari ni last day iqa dkt RANGKAIAN TERATAI SDN BHD...
sumpah bapak! aku sedeyh giler ar....mula2 mmg xbest kt cni...tapi bila dh kenal dgn semua org,bila dh pandai wat keje...best....dh paham semua ase mcam sedeyh ja nk tinggalkan..thanz to all...kepada yang terlibat iqa ucapkan byk2 terima kasih tau..yg byk membantu masa iqa tgh practical....nnt untung2 leyh keje cni..hihihi....


Sunday, 24 April 2011

mmg aku xcantik!!

asslamualaikom...
huhh~ tension giler iqa ari nie...adoiihh xtawu la knapa....pada korang cantik tu penting ker...mmg skg zaman memilih...ee!! adoii xpham la aku..yang penting jujur kan...elleh lau aku xcantik yang kaw cbok pehal!! ade masalah ker dalam hidup kaw!!..bajet cam kaw cun sangat....ee..for your information setiap manusia ade kelemahan ada kekurangan xde pun yang perfect lar...huhh~~ kaw tu comeyh sgt ker....

MMG AKU XCANTIK..MMG AKU COMEYH..MMG AKU GEMOK...SO KAW ADE MASALAH NGN KAW KER...HUHHHH~~ TOLONGG LA PHAM...

kaw jga dri kaw dh la..ee!! cantik mne kw...comey sgt ker..kaw hebat sgt ker...lau kau hebat kau xyah ar kawan ngan aku..aku ni xlayak nk kawan ngn ko...huhhh...sabor jer la...pada aku lau aku xde kawan cam kaw pon aku xmati ar,.aku bleyh la hidup....

to all...iqa mtk maaf ek TERemo plak ari nie..tension sgt la...iqa harap korang pham la knapa eik....

bye assamualaikom!

white_pink + western!!

assalamualaikom....
weekend yg fun..ahaha...padahal xde apa pun...this becoz my si dia...ahaha...jujur la..still syg kn dia...tonite spent time with my hubby....

BIAR KAMI TAK CINTA...TAPI KAMI PUNYA 1 ALASAN YANG PENTING KAMI BAHAGIA!!

21 APRIL~8.30PM...
malam minggu...bila dh bosan ade jerk plan..hahha..kekadang x jandi jgk kalu plan2 nie...hahah...jejalan pusing town dgn ABd Rahim...biar x cinta jnji bahagia...ahah kelakar la..bahagia la sangat....papepun awk tetap di ati....pusing2 town bila mlm2 best giler...ahaha...sekali ktaowg lepak uptown..jejalan tgk barang...my rahim...wah2 bukan main agy melalak nk jam...kalu nk tu nk jgx2!! adoii..nk xnk aku belik kn jugak rm45 kot...warna putih..aku ni style ade dwet xkesah sgt nk ape aku bg jerk..duit bukan leyh bawak mati pon....kitraong beli jam same..jam kapel ar...sweet sgt....

jam nie haa iqa belikan utk our relationship..rm 75...hope lau xkekal pon pless take care this watch my dear....

pas jejalan kt uptown...lalu kedai western...wallahhh mlm uw mkn western!!..xde la sedapp sgt tp bleyh la....sedap la jgk...tetiba ngah lepak mkn..ade plak mokcik ni dtg mtk sedekah ktaorg bg la seringgit biar cket janji ikhlas kan...bila dh bg seroang..ramai plak yang dtg..melampau la nie...ahaha...mmg xbg dh la...seringgt pon lau 5 org x rm5...ahah....





western time!! xde sedap sgt tapi boleyh la...hahah.....mkn2 pon sempat agy nk snap pic pun..kikiki...thanz to abd rahim sbb bnlja sy mum western!...nnt sy blnje lau sy dh kje mcm kamu....

ok lah...bye...see the next entry....

Thursday, 21 April 2011

syg mama


wallaahhhh......
ahaxs...ari ni iqa balik umah cam biase ar..kul 5 kuar opis kul 5.30 sampai umahh...xtawu la laju mna bawak...tapi xde la sangat sebab tempat keja iqa xde jauh sangat....dok tunggu elaun xdapat agy bulan nieh,....tah kenapa lambat pun xtaw la...hahah...dh pokai giler...smpai la satu tahap kasut iqa putus..kasut pon time ni la nk putus..time aku xdak duit la nk wat hall..huhuhu sedeyh sgt...bila la nk dpt elaun nie???

balik jer umah petang tue..ternmpak sepasang kasut..berbunga-bungaan...cam ladies ja...hahha...iqa pun tergerak ati nk tnya mama....

ni ha kasut tu yang iqa ckp tue..cantik x.....
walllahhhh memang btul2 gadiz la yang sape yang pakai..ahaha....bila iqa tnya mama...mama.,kasut sape tu..mama la beli kt anyah...ahah...aku ckp..biar betul!! mama ckp kenapa x cantik ker...untuk sedapkan aty mama aku..ckp cantik...nmpk jer selipas bodo..hargai rm15.00 kot..xde la mahal tapi standard lar...ahaha....mama pesan agy..dapat gaji claim balik okeyh!!..adess!! claim plak..hahha..nasib lorh....

bydaway thanz to mama...cantik sgt..anyah try utk jadi gadiz okeyh!!...ahahah

Tuesday, 19 April 2011

melaram!!

hye smua....pe kabo!!
hope bek2 la nah...hopefully laa....jgn memikir sgt masalah..lagi pikiq lagi xhabeh...hahah...based on the title...'melaram' xtaw la melaram ape...hahha....
dgr cni smua org2 kampung iqa nk cita!! hahah....kelakar la aku nieh...bila mood x ok mmg jadi cam nie la..

ari ahad aku g keje cam biasa...ari nie aku mtk half day coz ade knduri lak umah tok sedara aku...pagi2 g kje dh cbok nieh..hakhak..payment xciap agy..jap agy manager nk sign...hahah...aku still dengan gaya tersendri wat relek saja...hahha...time lunch aku blah ar..aku half day an...cangak pa g an...aku balik ar siap....

x semena-mena ari nie aku rajin plak nk makeup2 nk jadi ladies la konon padahal aku sndri xpercaya dengan diri aku sendiri..yela..akuakui aku mmg seorang gadis yang simple..xminat nk ladies biar aku selesa dgn cara kau sndri...kdg2 ade gak mama aku membebel tapi aku wat xdgr jerk..mlas nk amek kesah..janji aku bahagia....hari nie nk g kenduri umah sedare aku at sp....ahaha...makeup abis ar...tah knape berubah angin plak...ahah...


inilah aku selepas di makeupkan oleh mama aku sndri...ahah....
ahhaha...xde comey sgt kan....mmg aku xcomey pon..aku mngaku...hahah..yg penting aku xhikpokrit...ahkhakhak...

sempat agy berposing2..posing maut uw....
adik aku la sbgai jurucamera yang tidak bertauliah....ahahha...cantik gak dy snap pic aku...hahha

aku sndri terkejut yang aku berkeadaan cam ni....semmangnya aku mengaku aku x ladies..ahaha...werkk malu giler....aku xbleyh nk ladies2 pakai2 blouse...pkai accessories,..itu bukan diri ku...dilahirkan dari kecik soerang yang simple.....

SIMPLE NOT TROUBLE....
wakakaka.....kelakar dowh....

saat perkenalan

assalamualaikom to allz....
adoii ase dh lame giler xupdate blog..bkn cbok ape pon..cuma mals jer nk menaip blog neh..dulu mase xde blog melalak2 nk wat blog..bila dh wat blog haram x update....bila ada mood bawu gedik gila nk update..time nie nyesai pon xdak guna dh aih....hahhaa.....

agak2 korang la kan topic pa plak eyh kali ni nk discuss,,,adoii byk mnda nk cita...apa yang iqa perhatikan skg neh dgn perkembangan membe2 iqa yang len trngok depa smua cam bhagia ja..syok ar depa bahagia....hope kebahagiaan depa kekal hingga hujung nyawa...pendek kta biaq sampai akhir hayat la....heheh.....apa yg wisaw la nie..kebanyakkan lelaki la nie cepat sgt berubah bila dh bosan mula la nk wat xtau kt kita neh..ada plak pikir aty dgn perasaan kita cam mna kan...langsung x pkir...huhhh sbar jer la....kdg2 makan aty selalu pon depa bukan taw pa....hahah...contonnya cam nie la....

SEBULAN
bangun pagi...gud moning syg..luv u..jgn lupa breakfast taw....24 jam msg...time mkn pon leyh msg lg...abg mkn la dulu....xnk,nk msg baby...ats moto pun smpat msg agy...tiap ptg jmpe..lepak skali...mkn skali....tiap minggu tgk wayang....xtgk wayang pon kuar gak g lepak.....x jmpe shari miss giler....time nk tido...baby.abg dh ngantok la....abg tido dulu eik...muahh!! luv u...baby jgn tido lmbt taw...

2 BULAN
bangun pagi pon dh wat xtaw...ni kan pulak nk msg 24 jam..time mkn,abg nk kn nie..nnt abg msg lau abg free...ala...baby petang ni xleyh jumpa la...abg nk kuar dgn mmbe...mlm ni pun xleyh lepak..mmbe nk dtg lepak at umah abg....tgk wayang pon dh jarang2...lau ajak jer...hari hujung minggu abg nk rest la...bila nk tido,abg ngantok la..tido dulu eik...gud nite!!

4 BULAN
nk cal pon dh jarang2...bila ade urgent bawu nk kol..lau kta xkol dy pon xkola la...dh xde syg2...hujung minggu pon dh jrg kuar..ni kan plak nk ajak lepak...nk ajk tgk wayang hujung lagi la susah.....bila nk tido pon dh jarang msg dh skg neh..bila msg..org cbok la..nnt org mcg k..smpai tetido tunggu pon xmsg jgk!!


manusia cepat berubah..mula2 knal syg2...bbila dh lame melayang...xde palk dy pk ati dan perasaan kita...kdg2 pmpuan ni xnk pape pon dari lelaki...xmtk pon nk tgk wayang tiap2 minggu...xmtk pon suruh tpup tiap2 hari...cukup la skdar kalaw diberi perhatian sepnuhnya agar terasa diri dihargai pun cukup la....ini kekadang,wat kesah xkesah ja..pedulik xpedulik ja...hati manusia terlalu lembut dan terlalu mudah terasa bila setiap kata2 lelaki yang dilemparkan menyakitkan hati dan perasaannya....

tah la....kdg2 iqa sendri pon xpham perangai lelaki cam mna...lelaki xpham perangai pmpuan,pmpuan xpham perangai lelaki cam mna.....adoii....hidup sia2 sja la....kahakahakh....untuk yang kapel jga la aty dan perasaan pasangan masing2..kdg2 nmpk appy kt luar..kt dlm blum tntu appy lagi..pmpuan kdg2 cuba smbunyikan sesuatu niat xnk keruhkan lagi keadaan....

ops!! dh lau benti kt cni jala...mlas nk emo truk2...st g aku lak yang saket aty...coz ade jgk yang berkaitan dgn aku....
...wallllaaaahhhhh...


Saturday, 9 April 2011

aDaM

assalamulaikom to all....
ari nie iqa nk cite sal sowng budak neh..ops!! bukan bdk eh..dah besar dh...mmbe la...dy mmbe iqa kot...huhuh..iqa kenal dy dengan membe iqa gak..bad,bad pkwe mmbe iqa...dy lah kasik...maybe dy ngok iqa slalu nanges sal laki kot...yuhuw...bad! iqa bukan nanges la...iqa juz nk luahkan aje...iqa tawu la bad ngn Dira happy skg nieh...iqa wish both of u happy..dh2 xmaw gaduh2 lagi taw..iqa penat la dengar korang gaduh...lau gaduh iqa of nset...werkkk!!! padan muka korang!!..hahah..ee! jahatnye iqa....huhuhuu

ok la...ab0ut adam..my 1st frenz..huhuu....adam sory eik..iqa nk cite sal awk nie kt blog...saje nk update blog...huhuh....jgn marah aw...appy sgt kenal ngn adam...


NAMA : MOHAMMAD ADAM BIN ABDULLAH
DATE OF BIRTH : 25 AUGUST 1991
SEKOLAH : SMK KEPALA BATAS
KOLEJ : KOLEJ KOMUNITI SELANDAR,MELAKA (Xtawu la betul ke x..iqa men hentam jerk)
COURSE : LANDSKAPING
WATAK : SIMPLE PERSON..SIMPLE TAPI STYLE..(jgn perasan sgt plak..hihiihhi)
PERWATAKAN : SEORANG YANG GILER2...FUN...KEKADANG KELAKAR PON ADA...HAHAH...BYK SGT BERCAKAP...

DETIK PERKENALAN :

iqa kenal adam nie...dgn pkwe mmbe iqa...iqa dh gtaw an...1st iqa la yang kacau adam nie...sory eik adam...hehehe..jux nk kenala ngn adam jerk...ingt agy date perknalan 1st April 2011...adam kol malam uw iqa xnk angkat...padahal iqa yang kacau adam..heheh....1st kenal cam biasa ar..msg2....fun msg ngn adam,best...xde la boared sgt...bawu msg uw cam dh kenal lame jerk....suka kutuk2....hehe...msg2 sampai la adam balik kedah...best msg ngn adam...adam caring..terasa cam ade org amek berat lak sal iqa...hehehe...

DETIK 1st TIME KELUAR

bila dh msg2,,,mesty la nk jumpe an...heheh...sampai bila nk msg..heheh...bak ckp adam : smpai bila iqa nk malu dgn adam...hehehe....1st date...08.04.2011..jumaat..8.30 pm....kuar ngn adam...adam jemput iqa ngn mmbe dy nek keta..bapak ya allah malunye aku...ye ar 1st time an nk jumpe mesty la ade nervouse kan...dh la x biasa jumpe....mne la tawu..ati manusiakan...dalam ati aku berdoa agar Tuhan lindungi aku....rupanya adam seorang yang baik....xde la nsem..(nsem xpentingkan adam) yang penting ikhlas dalam perhubungan....kan adam kan..heheh...xde g mne pun kuar juz lepak at kedai mkn..haha...Ya Alah bapak kelakar kuar ngn korang...adam ngn mmbe dy sorang..tah xknal sgt sape mmbe dy uw..aku un x amek taw...hehe....mmg fun gler ar kuar kamu adam..iqa appy sangat time uw..thanz adam koz make me appy for a moment....

-UNTUK ADAM ABDULLAH-

walaupun kenal dengan adam kejap jer..tapi iqa appy sgt...terpulang la kt adam iqa xkesah pon..iqa sedar sape diri iqa....iqa xmaw nk harapkan ape2...tapi iqa nk adam tawu yang iqa appy sgt disisi adam...rasa cam bahagia sgt..aku bleyh lupakan segala masalah iqa.,adam wat iqa happy...dan adam jugak wat iqa tersenyum disaat diri iqa dalam kesedihan...iqa bahagia sgt kawan dgn adam...sumpah!! fun giler arh kuar ngn adam..heheh...lupa segala masalah...hope bukan setakat ni ja pershabatan kite k adam....adam caring sgt sal iqa....mish gler ar at adam..werrkkk!!! SABTU 09.04.2011-10.45pm...adam dh balik melaka....iqa nk jgk antar adam...adam ckp..'xpe la iqa..adam xnak mnnyusahkan iqa...parent adam leyh antar adam'...adam pesan at iqa...'iqa,adam dh gerak nk balik melaka nieh...iqa jaga diri baik2 taw' nape adam pesan cam uw..dh xnk balik kedah ker...da xnk jumpa iqa ker...sedeyhnya...ape pon iqa appy sgt kenal dgn adam walaupun sekejap...adam nnt kt melaka adam jangan nakal2 taw...jangan selalu sakat org taw...kecian dowang...heheh.....adam take care taw...iqa appy sgt kenal dgn adam..dan iqa harap bukan stakat nie sahaja hubungan kita.........


ok la korang..nnt iqa share agy eik cite sal mmbe2 iqa nie....adam ni la mmbe iqa yang paling besh,,,,,MUHAMMAD ADAM HAVE FUN...uk!!....sori eik iqa cite sal adam dalam blog iqa...iqa xmtk izin adam plak...tapi xpe...iqa cita yang baik2 kan..yang tabaik iqa simpan jerk...hehehe....



Wednesday, 6 April 2011

'kerana'

salam semua...
hope to all chat2 selalu la yew...hakhak..hari ni hati iqa kembali ok la cket..iqa sebenarnya dah malas nk pikir sangat pasal cinta ni....

ya..betul cinta itu seronok.,cinta itu best,cinta itu asyik...tapi iqa punya 1 alasan yang kukuh biar iqa tiada cinta yang penting iqa bahagia...hahaha..cinta jugak takkan dapat menjamin kebahagiaan yang bakal kita kecapi...untuk smua yang bercinta hargailah segala ia masih milik korang...dan kepada yang kecewa mungkin kebahagiaan tidak datang kepada kamu saat ini...

dah2 xmaw sedeyh2..adoii nk sedeyh2..please wake up dear jangan terlalu asyik dengan cinta sampa terleka....ya...cinta seronok..tapi cinta itu jugak bisa menyakitkan...

hahah..korang semua pernah dengar lagu erra fazira tak..best kot,...tajuk 'kerana'

KERANA

KERANA terlalu mempercayai
kau istimewa dalam hidupku...
KERANA terlalu menghormati
terkeliru pandangan mata hati....
KERANA terlalu mengasihi
akhirnya terluka aku sendiri
Aku sangkakan mengenalimu..
Aku kenali hati budimu...
Aku menyakini engkau luhur
menyayangiku dengan jujur...
Kiranya bagimu itu semua
Hanya satu lakonan,
Lakonan biasa
Tiada sedikit pun aku sedari
Dipersendakan oh selama ini

KERANA terlalu mempercayai
kau istimewa dalam hidupku...
KERANA terlalu menghormati
terkeliru pandangan mata hati....
KERANA terlalu mengasihi
akhirnya terluka aku sendiri
Aku sangkakan yang ku gila
Permata tulen yang berharga
Penilaianku oh ternyata silap
Kau rupanya kaca tak berharga

cuba korang hayati lirik nie...konfem best!! hahah....
ada mkna yang tersembunyi disebalik kata-kata itu.....

tak semua dapat cinta yang indah.....apepun iqa hargai sangat apa yang iqa ada selama ini....

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya...

untuk 'kamu'...
iqa syg sgt dgn kamu....biarlah takdir yang tentukan jodoh antara kita....apepun yang terjadi..pless take a good care your self....